Veelgestelde vragen Vrienden

Alles wat je wilt weten over de Vrienden van Oerol vind je hier. Van verschillende abonnementsvormen tot aan de Vriendenvoorverkoop en meer.

Wanneer start de Vriendenvoorverkoop?

Van 22 mei 20:00 tot en met 28 mei 19:00 uur kun je als Vriend van Oerol kaarten kopen tijdens de Vriendenvoorverkoop.

Wanneer start de algemene voorverkoop?

Op 28 mei om 20:00 uur gaat de algemene voorverkoop van start. Vanaf dan kan iedereen, ook als je geen Vriend van Oerol bent, kaarten kopen. Geen kaarten gekocht in de voorverkoop? Geen stress. Oerol is nooit helemaal uitverkocht. Meer lezen, kan hier.

Heb ik mijn Vriendennummer nodig tijdens de voorverkoop of om in te loggen?

Let op, je Vriendnummer heb je niet nodig voor de Vriendenvoorverkoop. Je logt in met je e-mail adres. Onder ‘mijn Oerol’ vind je ‘mijn abonnementen’ hier check je of het goede lidmaatschap gekoppeld is aan je online account. Het nummer wat je hier ziet is je Vriendenabonnementen nummer. Deze is automatisch gekoppeld aan je online account en hoef je dus nergens in te vullen. Wanneer een vriend van jou je kaarten gaat bestellen geef je hem dit nummer.

Wil je voor iemand anders bestellen dan heb je het abonnementsnummer nodig. Deze begint toevallig genoeg ook met een "V" en dit is niet jouw Vriendennummer.

Ik heb een vraag over de aankoop van voorstellingstickets.

Je kunt dan het best contact opnemen met de helpdesk van FestivalTickets. Deze helpdesk is te bereiken via:

@ oerol@festivaltickets.nl

Welke Vriendenabonnementen zijn er allemaal?

Je bent al Vriend van Oerol voor 22 euro per jaar. Daarnaast zijn er abonnementen van 44 en 66 euro.

Een Vriendenabonnement van 22 euro levert de volgende voordelen op:

  • Je kunt 4 voorstellingskaarten bestellen tijdens de exclusieve Vriendenvoorverkoop.
  • Je ontvangt twee keer per jaar de digitale Vriendenkrant.
  • Je krijgt de Oerol Programmakrant thuisgestuurd.
  • Je kan gebruik maken van speciale Vriendenacties die we samen met ondernemers op Terschelling organiseren.
  • Je ontvangt regelmatig de digitale Vriendennieuwsbrief met daarin exclusief nieuws.
  • Oerol organiseert speciale aanbiedingen voor Vrienden tijdens het festival en ook daarvoor en daarna.

Vriendenabonnement voor 44 euro

Met dit abonnement profiteer je van een paar mooie extra's bovenop bovenstaand abonnement:

  • Je kunt 8 voorstellingskaarten bestellen tijdens de Vriendenvoorverkoop.

Vriendschapsabonnement voor 66 euro

Met dit abonnement profiteer je van een paar mooie extra's bovenop bovenstaand abonnement:

  • Je kunt 12 voorstellingskaarten bestellen tijdens de Vriendenvoorverkoop.
  • Je ontvangt exclusieve aanbiedingen en arrangementen van partners van Oerol, ook buiten het festival om.

Hoe weet ik welk Vriendenabonnement ik heb?

Wij raden jou aan om voor de Vriendenvoorverkoop begint, naar jouw abonnement te kijken. Op deze manier weet je precies hoeveel kaarten je kunt bestellen en of je dit wilt aanpassen. Je kunt jouw abonnement bekijken via Mijn Oerol.

Wat betekenen de Vrienden voor Oerol?

Vanaf het moment van oprichting zijn de Vrienden van Oerol een belangrijke steun geweest. Met alle jaarlijkse donaties zijn de Vrienden een niet te onderschatten Hoofdsponsor van het festival. Bovendien zijn onze Vrienden onmisbare ambassadeurs. Dankzij hun aanstekelijke enthousiasme en alle mooie Oerolverhalen richting hun achterban, weten meer dan 50.000 bezoekers ieder jaar het eiland te vinden om hier in de natuur te genieten van kunst en cultuur.

Wil je Oerol steviger steunen? Als donateur kun je heel gericht kiezen welk onderdeel van Oerol je daarbij het meest aanspreekt. Hier lees je meer.

Wil je Oerol (ook) Zakelijk Steunen? Dat kan: we vertellen je er graag meer over.

Ik heb nog geen Oerol account, kan ik dan wel als Vriend kaarten bestellen?

Heb je zelf nog geen account aangemaakt? In dat geval hebben wij dat alvast voor je gedaan. Het enige dat je zelf nog moet doen is een persoonlijk wachtwoord instellen. Klik hier om het wachtwoord in te stellen van jouw Oerol-account. Je gebruikersnaam is het e-mailadres waarop je de Vrienden nieuwsbrief ontvangt.

Hoe geef ik wijzigingen door in mijn gegevens?

Je kan je gegevens 24 uur per dag, 7 dagen per week wijzigen. Log hiervoor in op je Oerol account.

Ben ik nog wel Vriend van Oerol?

We hopen van wel! Oerol is de laatste om eenzijdig een Vriendschap op te zeggen, dan moet je het wel heel erg bont maken bij ons.

Wil je controleren of je nog Vriend van Oerol bent? Stuur dan een e-mail naar vrienden@oerol.nl. Vermeld hierbij altijd je Vriendnummer of je postcode en huisnummer. Wij kijken dan in onze administratie of de Vriendschap tussen ons nog warm is!

Waarom krijg ik een kanskaart?

Iedere Vriend van Oerol krijgt een kanskaart om in te zetten op een van de bijzondere Vriendenacties die we tijdens het festival organiseren. Jij mag één kanskaart voor twee personen inzetten voor de Vriendenactie van jouw keuze. Als er meer aanmeldingen dan plaatsen beschikbaar zijn, volgt een loting.Pas als je een akkoord van de Vrienden van Oerol hebt ontvangen, ben je verzekerd van een plek. We doen ons uiterste best om alle Vrienden de plaats toe te wijzen van hun voorkeur, maar kunnen dit niet garanderen.

Is een Vriendenabonnement verplicht om kaarten te kunnen kopen voor Oerol?

Nee hoor! Je kunt ook kaarten kopen voor Oerol zonder dat je Vriend bent. Wel krijg je als Vriend de kans om voorstellingstickets te bestellen voordat de algemene voorverkoop van start gaat. Dit betekent echter niet dat na de speciale Vriendenvoorverkoop alle theaterkaarten voor Oerol zijn uitverkocht. We houden altijd een deel van de theaterkaarten beschikbaar voor verkoop tijdens het festival zelf. Ook kun je al heel veel Oerol meemaken met je festivalbandje zonder dat je theatertickets hoeft aan te schaffen.

Kan ik meerdere tickets voor dezelfde voorstelling bestellen?

Ja dat kan! Je kunt het aantal kaarten waar je recht op hebt inzetten op 1 voorstelling of deze verdelen over meerdere voorstellingen.

Kan iemand anders voor mij kaarten kopen tijdens de Voorverkoop?

Ja, dat kan. Je zal dan wel jouw persoonlijke abonnementscode moeten delen met degene die bestelt. Log hiervoor in op je Vriendenaccount. Jouw code vind je onder ‘Mijn Abonnementen’. De abonnementscode is de barcode van het Vriendenabonnement beginnend met de letter V.

Een extra abonnementscode hoef je maar één keer toe te voegen, het systeem onthoudt alle codes gedurende de hele transactie.

Welke internetbrowser kan ik het best gebruiken om voorstellingstickets te bestellen?

Wij raden aan om Chrome en Firefox te gebruiken tijdens de voorverkoop. Onze website werkt met deze browsers het best. Het kan zijn dat de website niet optimaal werkt in Internet Explorer, Edge, Safari of andere browsers.

Hoe kan ik het wachtwoord wijzigen voor mijn account?

Dit kan je doen in je Mijn Oerol account of klik hier.

Wat kan ik allemaal doen met mijn Vriendenbandje?

Ook dit jaar krijgen Vrienden een speciaal Vriendenbandje. Je Vriendenbandje draag je naast je Oerol festivalbandje. Bij de Programmakrant heb je een kaart (voucher) ontvangen, waarmee je tijdens het festival een Vriendenbandje kunt ophalen bij het Vriendenhuis op de Westerkeyn. Met het bandje krijg je toegang tot de Vriendenactie van Oerol die aan jou toegewezen is.

Ook kun je met je Vriendenbandje gebruik maken van unieke Vriendenacties die we samen met ondernemers op Terschelling organiseren. Deze ondernemers herken je aan de speciale Vriendenposter in het raam, waarop ze hun aanbieding of actie vermelden. Ook vertellen we je hierover in de Vriendennieuwsbrief en de dagkrant.

Hoe vaak verschijnt de Vriendenkrant?

Onze Vrienden ontvangen twee keer per jaar een editie van de Vriendenkrant. Sinds 2018 verzenden we de Vriendenkrant alleen nog digitaal. Dit spaart enorm veel inkt, papier en porto. Beter voor het milieu, maar ook een enorme kostenbesparing, waardoor we meer mogelijk kunnen maken voor makers en vernieuwing van ons festival. Vlak voor de exclusieve online Vriendenvoorverkoop in mei ontvang je de Oerol Programmakrant. Deze komt zowel digitaal als in papieren vorm uit.

Ik heb wel betaald, maar geen Vriendenkrant ontvangen, hoe kan dat?

De Vriendenkrant wordt vanaf september 2018 als Vriendennieuwsbrief verstuurd. Dus het klopt dat je deze niet meer op je deurmat kan verwachten. Zorg er voor dat mail van Oerol niet in je Spam-folder terecht komt.

Misschien ben je Vriend geworden, net nadat de Vriendenkrant is verstuurd. Of heel misschien is er iets misgegaan, we proberen onze verzendlijsten altijd up-to-date te houden. Heb je wel een Vrienden Nieuwsbrief ontvangen, dan kun je er op rekenen dat alles in orde is. Heb je de afgelopen 2 maanden geen enkele nieuwsbrief ontvangen? Stuur dan een mail naar vrienden@oerol.nl met je Vriendennummer en het verzoek om te controleren of je op de mailinglijst staat voor de Vriendenkrant.

Waarom belt Oerol mij?

Je kunt als kaartkoper telefonisch door ons benaderd worden met de vraag of je Oerol structureel wil steunen. We doen dit omdat structurele steun erg belangrijk is voor de talentontwikkeling, internationalisering, verdieping en verbreding van Oerol.

Dit gebeurt in alle facetten van het vakgebied. Van locatietheater en landschapskunst – zoals in Atelier Oerol en met internationale residenties tot het stimuleren en begeleiden van verschillende wetenschappers en kunstenaar in het creëren en uittesten van hun onderzoek in onze expedities.

We kiezen er voor om onze band met onze Vrienden te verdiepen op de manier die het beste bij hen past. En we vinden een 1 op 1 telefoongesprek daar de best passende vorm voor.

Hoe kan ik er voor zorgen dat Oerol mij niet meer belt?

Oerol gaat zorgvuldig met je gegevens conform de AVG. We bellen je dan ook nooit zonder toestemming. We hebben je als het goed is gevraagd of we je telefonisch mogen benaderen. Wil je dat we dit niet (meer) doen? Stuur dan een e-mail naar Vrienden@oerol.nl.

Nog geen Vriend? Klik dan hier.

Deel deze pagina