Veelgestelde vragen Vrienden van Oerol

Alles wat je wilt weten over de Vrienden van Oerol vind je hier. Denk aan de verschillenden abonnementsvormen, Vriendenvoorverkoop, fijne extra's en meer!

Wat betekenen de Vrienden voor Oerol?

Van het moment van oprichting zijn de Vrienden van Oerol een belangrijke steun geweest. Met alle jaarlijkse donaties zijn de Vrienden een niet te onderschatten Hoofdsponsor van het festival. Bovendien zijn onze Vrienden onmisbare ambassadeurs. Dankzij hun aanstekelijke enthousiasme en alle mooie Oerol-verhalen richting hun achterban, weten meer dan 50.000 bezoekers ieder jaar het eiland te vinden om hier in de natuur te genieten van kunst en cultuur.

Datzelfde enthousiasme zorgt voor een warm bad voor alle makers en artiesten. Voor, tijdens en ook na hun performances op Oerol kunnen ze daardoor leren, ontwikkelen, experimenteren en hun werk presenteren. Ze krijgen oprechte feedback waarmee ze groeien in hun makerschap. Een kans die in het huidige cultuurlandschap niet vaak meer geboden wordt.

Wil je Oerol steviger steunen? Als donateur kun je heel gericht kiezen welk onderdeel van Oerol je daarbij het meest aanspreekt. Hier lees je meer.

Wil je Oerol (ook) Zakelijk Steunen? Dat kan: we vertellen je er graag meer over.

Is een Vriendenabonnement verplicht om kaarten te kunnen kopen voor Oerol?

Nee hoor! Je kunt ook kaarten kopen voor Oerol zonder dat je Vriend bent. Wel krijg je als Vriend de kans om kaarten te bestellen voor een door Oerol gemaakte selectie van voorstellingen, voordat de reguliere kaartverkoop van start gaat. Dit betekent echter niet dat na de speciale Vriendenvoorverkoop alle theaterkaarten voor Oerol zijn uitverkocht. We houden altijd een deel van de theaterkaarten beschikbaar voor verkoop tijdens het festival zelf. Ook kun je al heel veel Oerol meemaken met je festivalbandje zonder dat je theatertickets hoeft aan te schaffen.


Welke Vriendenabonnementen zijn er allemaal?

Je wordt al Vriend van Oerol voor 22 euro per jaar. Daarnaast zijn er abonnementen van 44 en 66 euro.

Een Vriendenabonnement levert de volgende voordelen op:

  • Je kunt 4 voorstellingskaarten bestellen tijdens de exclusieve Vrienden voorverkoop.
  • Je ontvangt twee keer per jaar de digitale Vriendenkrant.
  • Je krijgt de Oerol Programmakrant thuisgestuurd.Je kan gebruik maken van speciale vriendenacties die we samen met ondernemers op Terschelling organiseren.
  • Je ontvangt regelmatig de digitale Vriendennieuwsbrief met daarin exclusief nieuws.
  • Oerol organiseert speciale aanbiedingen voor Vrienden tijdens het festival en ook daarvoor en daarna.

Vriendenabonnement voor 44 euro

Dit abonnement heeft een paar extra voordelen:

  • Je kan acht theaterkaarten bestellen.
  • We geven je een exclusief kijkje achter de schermen tijdens het festival.

Vriendschapsabonnement voor 66 euro

Dit abonnement kent deze voordelen:

  • Je kan twaalf theaterkaarten bestellen.
  • Je ontvangt exclusieve aanbiedingen en arrangementen van partners van Oerol, ook buiten het festival om.
Ja ik wil Vriend van Oerol zijn!

Kan ik een Vriendenabonnement cadeau geven?

Jazeker kan dat. Alle informatie lees je op deze pagina.

Ik heb nog geen Oerol account, kan ik dan wel als Vriend kaarten bestellen?

Heb je zelf nog geen account aangemaakt? In dat geval hebben wij dat alvast voor je gedaan. Het enige dat je zelf nog moet doen is een persoonlijk wachtwoord instellen. Klik hier om het wachtwoord in te stellen van jouw Oerol-account. Je gebruikersnaam is het e-mailadres waarop je de Vrienden Nieuwsbrief ontvangt.

Hoe geef ik wijzigingen door in mijn gegevens?

Je kan je gegevens 24 uur per dag, 7 dagen per week wijzigen. Log hiervoor in op je Oerol account.

Ben ik nog wel Vriend van Oerol?

We hopen van wel! Oerol is de laatste om eenzijdig een Vriendschap op te zeggen, dan moet je het wel heel erg bont maken bij ons.

Wil je controleren of je nog Vriend van Oerol bent? Stuur dan een e-mail naar vrienden@oerol.nl. Vermeld hierbij altijd je Vriendnummer of je postcode en huisnummer. Wij kijken dan in onze administratie of de Vriendschap tussen ons nog warm is!

Moet ik mijn Oerol account koppelen aan mijn Vriendenaccount?

Zorg ervoor dat de gegevens in je Oerol account helemaal zijn ingevuld voordat je gaat bestellen. De bestelcode is namelijk gekoppeld aan je persoonlijke account en wordt bij het inloggen automatisch herkend en gebruikt. Dit betekent dat je jouw eigen code nergens meer hoeft in te vullen.

Hoe kan ik het wachtwoord wijzigen voor mijn account?

Dat kan op de site van onze ticketpartner.

Wanneer start de Vriendenvoorverkoop?

Via de programmapagina kun je in mei 2019 je kaarten kopen in de speciale Vrienden voorverkoop. We brengen je op de hoogte van de definitieve datum in onze Vriendennieuwsbrief.

Hoe werkt de Vriendenvoorverkoop?

Begin mei ontvangen alle vrienden van Oerol de juiste informatie over de online Vrienden voorverkoop. We vertellen dan alles over het bestelproces, je persoonlijke account en hoe je de bestelcode kan gebruiken om kaarten te bestellen. We hebben veel geleerd van de problemen die er vorig jaar waren en zijn hard aan het werk om er voor te zorgen dat de Vrienden voorverkoop dit jaar minder problemen oplevert.

Wil je je eerst goed informeren? We hebben een speciale pagina gemaakt over het Vriendenprogramma.

Kan ik meerdere tickets voor dezelfde voorstelling bestellen?

Ook dit jaar kun je voor een aantal Vrienden van Oerol tegelijkertijd bestellen; handig als je bijvoorbeeld met een groep naar Oerol komt. Zorg ervoor dat je hun abonnementscode(s) bij de hand hebt en voeg ze toe aan je bestelling. Een extra bestelcode hoef je maar één keer toe te voegen, het systeem onthoudt alle code gedurende de hele transactie. Lekker makkelijk!

Kan iemand anders voor mij kaarten kopen tijdens de Voorverkoop?

Ja, dat kan. Je zal dan wel jouw persoonlijke bestelcode moeten delen met degene die bestelt. Log hiervoor in op je Vriendenaccount. Jouw code vind je onder ‘Mijn Abonnementen’. De bestelcode is de barcode van het Vriendenabonnement beginnend met de letter V.

Wanneer is de helpdesk voor de Vriendenvoorverkoop bereikbaar?

De helpdesk is het best per email te bereiken: oerol@festivaltickets.nl. Zodra de ticketverkoop online gaat lees je hier meer over de openingstijden van de helpdesk.

Tijdens de Vriendenvoorverkoop zijn zowel medewerkers van Oerol als medewerkers van onze ticketpartner paraat om je vragen op tijd te beantwoorden. Alle e-mail die binnenkomt wordt zo spoedig mogelijk beantwoord. We vragen je geduld hiervoor, omdat we je de correcte en geldige informatie willen geven en je niet de enige bent met vragen.

We kunnen helaas geen definitieve antwoorden geven op vragen die gesteld worden via onze Social Media. Wel houden we je daar op de hoogte van het laatste nieuws zodra dit bekend is.

Waarom krijg ik een kanskaart?

Iedere vriend krijgt een kanskaart om in te zetten op een van de bijzondere Vriendenacties die we tijdens het festival organiseren. Jij mag één kanskaart voor twee personen inzetten voor de Vriendenactie van jouw keuze. Als er meer aanmeldingen dan plaatsen beschikbaar zijn, volgt een loting.

Pas als je een akkoord van de Vrienden van Oerol hebt ontvangen, ben je verzekerd van een plek. We doen ons uiterste best om alle Vrienden de plaats toe te wijzen van hun voorkeur, maar kunnen dit niet garanderen.

Wat kan ik allemaal doen met mijn Vriendenbandje?

Ook dit jaar krijgen Vrienden een speciaal Vriendenbandje. Je Vriendenbandje draag je naast je Oerol-festivalbandje. Bij de Programmakrant heb je een kaart (voucher) ontvangen, waarmee je tijdens het festival een Vriendenbandje kunt ophalen bij de infobalie op de Westerkeyn. Met het bandje krijg je toegang tot de Vriendenactie van Oerol die aan jou toegewezen is.

Ook kun je met je Vriendenbandje gebruik maken van unieke Vriendenacties die we samen met ondernemers op Terschelling organiseren. Deze ondernemers herken je aan de speciale Vriendenposter in het raam, waarop ze hun aanbieding of actie vermelden. Ook vertellen we je hierover in de Vriendennieuwsbrief en de dagkrant.

Hoe vaak verschijnt de Vriendenkrant?

Onze Vrienden ontvangen twee keer per jaar een editie van de Vriendenkrant. Sinds 2018 verzenden we de Vriendenkrant alleen nog digitaal. Dit spaart enorm veel inkt, papier en porto. Beter voor het milieu, maar ook een enorme kostenbesparing, waardoor we meer mogelijk kunnen maken voor makers en vernieuwing van ons festival. Vlak voor de exclusieve online Vriendenvoorverkoop in mei ontvang je de Oerol Programmakrant. Deze komt zowel digitaal als in papieren vorm uit.

Ik heb wel betaald, maar geen Vriendenkrant ontvangen, hoe kan dat?

De Vriendenkrant wordt vanaf september 2018 digitaal verstuurd. Dus het klopt dat je deze niet meer op je deurmat kan verwachten. Zorg er voor dat mail van Oerol niet in je Spam-folder terecht komt.

Misschien ben je Vriend geworden, net nadat de Vriendenkrant is verstuurd. Of heel misschien is er iets misgegaan, we proberen onze verzendlijsten altijd up-to-date te houden. Heb je wel een Vrienden Nieuwsbrief ontvangen, dan kun je er op rekenen dat alles in orde is. Heb je de afgelopen 2 maanden geen enkele nieuwsbrief ontvangen? Stuur dan een mail naar vrienden@oerol.nl met je vriendennummer en het verzoek om te controleren of je op de mailinglijst staat voor de Vriendenkrant.

Editie gemist of heel erg nieuwsgierig? Je kan de Vriendenkrant altijd online lezen:

<div data-configid="10417223/66084780" style="width:100%; height:579px;" class="issuuembed"></div>

<script type="text/javascript" src="//e.issuu.com/embed.js" async="true"></script>

Waarom belt Oerol mij?

In aanloop naar Oerol 2019 kun je als kaartkoper telefonisch door ons benaderd worden met de vraag of je Oerol structureel wil steunen. We doen dit omdat structurele steun erg belangrijk is voor de talentontwikkeling, internationalisering, verdieping en verbreding van Oerol.

Dit gebeurt in alle facetten van het vakgebied. Van locatietheater en landschapskunst – zoals in Atelier Oerol en met internationale residenties tot het stimuleren en begeleiden van verschillende wetenschappers en kunstenaar in het creëren en uittesten van hun onderzoek in onze expedities.

We kiezen er voor om onze band met onze Vrienden te verdiepen op de manier die het beste bij hen past. En we vinden een 1 op 1 telefoongesprek daar de best passenden vorm voor.

Hoe kan ik er voor zorgen dat Oerol mij niet meer belt?

Oerol gaat zorgvuldig met je gegevens conform de AVG. We bellen je dan ook nooit zonder toestemming. We hebben je als het goed is gevraagd of we je telefonisch mogen benaderen. Wil je dat we dit niet (meer) doen? Stuur dan een e-mail naar Vrienden@oerol.nl.

Met jouw steun maken we onder andere Studio Oerol mogelijk.

Deel deze pagina