Veelgestelde vragen kaartverkoop

Heb je een brandende vraag? Dan is dit de plek waar wij de veelgestelde vragen over de kaartverkoop hebben verzameld.

Waar en wanneer kan ik tijdens Oerol 2019 kaarten kopen?

Kaartverkoop - Tijdens de online voorverkoop van kaartjes kun je stuiten op de term ‘Dagverkoop’. Dit betekent dat je voor deze voorstellingen alleen op het
eiland nog kaartjes kunt kopen. Dit kan hier en op de volgende tijden:

  • Ons Huis, Torenstraat 42, West-Terschelling. Vanaf vrijdag 14 juni t/m zaterdag 22 juni dagelijks geopend van 10.00 - 22.00 uur. Zondag 23 juni: 10:00 t/m 17:45.
  • Festivalterrein de Westerkeyn – Vanaf vrijdag 14 juni t/m zaterdag 22 juni dagelijks geopend van 10.00 - 22.00 uur.
  • Festivalterrein de Betonning – Vanaf vrijdag 14 juni t/m zaterdag 22 juni dagelijks geopend van 14.00 - 21.00 uur. Zondag 23 juni: 10.00 t/m 22.00 uur.

Snelkassa - Als je je graag laat verrassen en je direct op pad wilt, dan kun je bij de snelkassa’s terecht:

  • Vóór Ons Huis, Torenstraat 42, West-Terschelling. Vanaf vrijdag 14 juni t/m zaterdag 22 juni dagelijks geopend van 10.00 - 22.00 uur. Zondag 23 juni: 10:00 t/m 17:45
  • Festivalterrein de Westerkeyn – Vanaf vrijdag 14 juni t/m zaterdag 22 juni dagelijks geopend van 10.00 - 22.00 uur. Zondag gesloten.

Het lukt mij niet om kaarten te bestellen, wat kan ik nu het beste doen?

Wij verwijzen je graag door naar de helpdesk van FestivalTickets. Zij zijn per mail te bereiken via oerol@festivaltickets.nl

Het lukt me niet om in te loggen, ik ben mijn wachtwoord kwijt.

Je kunt via de wachtwoord vergeten optie op het inlogscherm je wachtwoord resetten. Indien het opgegeven e-mailadres in het kaartverkoopsysteem voorkomt, wordt er naar dat adres een reset e-mail gestuurd. Bestaat het e-mailadres niet, dan heb je geen account en moet je er een maken.

Ik kan geen nieuw account aanmaken, mijn e-mailadres wordt al gebruikt, maar ik heb zelf geen account aangemaakt.

Er is door ons al een account voor je aangemaakt, vraag via wachtwoord vergeten een nieuw wachtwoord aan.

Waarom staat er bij sommige voorstellingen dat er alleen nog kaarten zijn voor bezoekers met een All-in arrangement?

Het klopt inderdaad dat er voor sommige voorstellingen enkel nog tickets beschikbaar zijn als je Oerol All-in hebt geboekt. Dit zijn maar kleine aantallen, de andere voorverkoop tickets zijn dan al uitverkocht. Tijdens het festival komen er in de Dagverkoop weer tickets vrij.
Met het Oerol All-in arrangementen regel je in een keer een bootticket, huurfiets, festivalbandje, campingplek en voorstellingskaartjes. Hiermee nodigen we jou en nieuwe festivalbezoekers uit om op een eenvoudige manier naar Oerol te komen.

Ik heb geen bestelcode ontvangen.

Dit klopt! Je hebt geen bestelcode nodig om te kunnen bestellen. Wanneer je onder Mijn Oerol kiest voor Mijn abonnementen dan zie je tot welke groep je behoort. Heb je een abonnement, dan kan je direct bestellen. Heb je geen gekoppelde abonnementen, dan behoor je tot de reguliere bezoeker en kan je vanaf 28 mei 20:00 uur bestellen of je logt in met het verkeerde e-mailadres.

Ik kan geen kaarten bestellen, maar ik zou (nog) wel kaarten moeten kunnen kopen.

Kijk onder Mijn Abonnementen welke abonnement voor jou staat geregistreerd, klopt dit niet mail deze helpdesk via: oerol@festivaltickets.nl.

Kan ik nog Vriend worden?

Ja, dit kan altijd! Wij verwijzen je graag door naar onze Vriendenpagina.

Wil je ook voor een andere abonnementhouder bestellen?

Je kunt voor elkaar bestellen door elkaars abonnementscode in te vullen en toe te voegen. Per bestelling hoef je dit maar 1x te doen.

Heb je een CJP-pas?

Het is met een CJP-pas niet niet mogelijk om voor een ander te bestellen.

Heb je problemen met betalen:

Mail dan naar oerol@festivaltickets.nl

Er zijn 3 opties om te shoppen:

  1. Bevestig en verder winkelen, je voegt iets toe aan je mandje en gaat direct verder met winkelen.
  2. Bevestig en afrekenen, je voegt iets toe aan je mandje en gaat naar de winkelwagen om af te rekenen.
  3. Verder winkelen, je voegt niks toe aan je mandje, maar gaat verder shoppen

Welke bestelknop heeft welke betekenis?

Grijzen knoppen

Dit betekent dat er geen online beschikbaarheid meer is voor de voorstelling waar deze knoppen bij staan. Is een van de knoppen nog actief, dan betekent dit dat een specifieke groep (bijvoorbeeld bezoekers die een All-in arrangement hebben gekocht) nog kaarten kan kopen, maar dat het voor reguliere bezoekers op dat moment niet mogelijk is.

Dagverkoop

Tickets zijn tijdens de dagverkoop beschikbaar op het eiland aan de kassa.

Uitverkocht

Er zijn geen tickets meer beschikbaar, ook niet in de dagverkoop.

Waarom zijn sommige voorstellingen uitverkocht?

Oerol bedient veel groepen en iedere groep heeft recht op kaarten. Bij een kleine capaciteit, 3 tot 5 bezoekers per voorstelling, wordt de capaciteit per groep verdeeld, in plaats van 1 kaartje beschikbaar te stellen voor alle groepen. We gaan ervan uit dat onze bezoeker minimaal met 2 personen naar een voorstelling gaat. Zo houden we het eerlijk voor iedereen!

Ik heb een festivalbandje besteld, hoe krijg ik deze nu binnen?

Iedereen krijgt bij de bestelling van een festivalbandje een e-ticket. Deze zit als bijlage bij de bevestigingsmail. Alle andere tickets worden opgestuurd of kunnen worden afgehaald bij de kassa. Het e-ticket is het voucher om een festivalbandje af te halen.

Waarom wordt een festivalbandje niet opgestuurd?

Je ontvangt een voucher als bewijs van aankoop van je festivalbandje. Je voucher kan omgewisseld worden in de terminal van rederij Doeksen in Harlingen, op de haven op Terschelling bij de Oerol balie, in Ons Huis, bij de ingang van de Betonning en bij entree van de Westerkeyn. Hou rekening in je planning met het feit dat de bandjes persoonlijk worden omgedaan. Dit is om te voorkomen dat het bandje niet goed omgedaan wordt.

Welke internetbrowser kan ik het beste gebruiken?

We raden aan de website in Chrome of Firefox te gebruiken. En we adviseren om een recente versie van de browser te gebruiken. Explorer wordt niet aangeraden.

Kan ik kaartjes terug geven?

Nee, in principe worden er geen kaarten retourgenomen. Stuur een mail naar oerol@festivaltickets.nl, zij zullen de aanvraag in behandeling nemen.

Kan ik dubbel bestelde kaartjes terug geven?

Nee, in principe worden er geen kaarten retourgenomen. Stuur een mail naar oerol@festivaltickets.nl, zij zullen de aanvraag in behandeling nemen.

Ik wil mijn persoonlijke gegevens wijzigen, hoe doe ik dat?

Op oerol.nl kan je op je persoonlijke account inloggen en zelf jouw gegevens wijzigen. Heb je al kaarten besteld, dan is het handig om en mail naar de helpdesk te sturen. Het kan zijn dat je bestelling al verwerkt is en onderweg per post of dat wij met de bestelling bezig zijn.

Betalingen buitenland

Betalingen vanuit het buitenland zijn alleen mogelijk met een creditcard en niet met iDeal.

Kan ik betalen met American Express?

Nee, wel met een Visa- of Mastercard.

Ik heb geen bevestigingsmail ontvangen?

De bevestigingsmail kan in je ongewenste Items (junk mail) terecht gekomen zijn. Check dus eerst deze map. Wanneer deze ook niet in de spam terecht is gekomen, bekijk dan je bankafschrift. Staat hier een betaling, neem dan contact op met oerol@festivaltickets.nl. Het kan zijn dat er een verkeerd e-mailadres opgegeven is.

Zie je geen betaling op je afschrift dan is de bestelling niet gelukt en kan je als bezoeker opnieuw bestellen.

Sessietijd winkelwagen

De sessietijd van de winkelwagen is standaard 60 minuten inclusief afrekenen!

Zijn er ook kindervoorstellingen?

Kinderen krijgen korting voor de drie kinder/familievoorstellingen voor kids onder de 12 jaar.

  1. SSST! (2+, geen festivalbandje nodig voor 2 en 3 jaar)
  2. Held (6+)
  3. Woestijnjasmijntjes (10+)

Is er geen kindprijs te zien dan is de voorstelling niet toegankelijk voor kinderen of voor bezoekers vanaf 12 jaar. Kinderen betalen dan ook de reguliere prijs.

Wanneer ontvang ik mijn tickets thuis?

De transacties worden op chronologische volgorde verwerkt. Bestel je tijdens een van de piekmomenten, dan duurt het relatief langer, dan wanneer je daarna bestelt. We geven geen garantie. Als je twijfelt of je bestelling op tijd is, kun je een mail sturen naar de helpdesk. Daar kan nagekeken worden of je bestelling verwerkt, wat de staus is en/of het adres tijdelijk aanpassen.

Kan ik nog vriend worden?
Ja, je kan nog vriend worden via Vrienden van Oerol. Na het afronden van de bestelling staat het abonnement op het Oerol-acount en kan er direct besteld worden (vanaf 22 mei 20:00 uur).

Hoeveel kaarten kan ik bestellen als ik vriend word?

  • Een Vriendenabonnement van 22 euro = 4 voorstellingenkaarten + 2 kanskaarten
  • Een Vriendenabonnement van 44 euro = 8 voorstellingskaarten + 2 kanskaarten
  • Een Vriendenabonnement van 66 euro = 12 voorstellingskaarten + 2 kanskaarten

Tot wanneer kan ik kaarten online kopen?
Online kaartverkoop voor voorstellingen tot 14:00 uur stopt 2 dagen voor aanvang om 22:00 uur avonds. Voor voorstellingen na 14:00 uur stopt de online kaartverkoop om 22:00 uur de dag voor aanvang.

Deel deze pagina